Głowa manekina – jak prawidłowo wykorzystać ją w ekspozycji

Aranżacja wystawy i wnętrza sklepów należy do jednych z najtrudniejszych zadań, przed jakimi stają właściciele i pracownicy – szczególnie sklepów odzieżowych. W końcu ubiór jest wizytówką człowieka, a wystrój sklepu – wizytówką marki. Prawidłowa ekspozycja decyduje więc o tym, czy klienci będą chcieli wejść i dokonać zakupu, czy wybiorą konkurencyjny punkt. Jak aranżować głowy manekinów, by optymalnie wykorzystać ich możliwości i powierzchnię sklepu?

Głowa manekina w małym sklepie

Ekspozytory typu głowa szczególnie dobrze sprawdzają się w niewielkim butiku, w którym jest niewiele miejsca, a dużo towaru. W sklepie poświęconym wyłącznie nakryciom głowy stosowanie głów manekinów zamiast pełnych postaci jest oczywistością – jednak znajdują zastosowanie także w sklepach z szerszą ofertą, do prezentacji czapek, okularów i innych dodatków. Niektóre głowy manekinów mają także zaznaczoną szyję i obojczyk – sprawdzają się więc także w ekspozycji naszyjników, czapek i kominów. W tego typu miejscach można je umieścić także na witrynie, o ile zadba się o odpowiednie podwyższenie – nie powinny stać bezpośrednio na podłodze.

Głowy manekinów pozwalają na optymalne wykorzystanie przestrzeni – dzięki niewielkim rozmiarom można je wykorzystać do wystawienia większej ilości towaru zajmując bardzo mało miejsca.

Głowa manekina w dużym sklepie odzieżowym

Ekspozytory głowy znajdują zastosowanie także w dużych sklepach jako dodatkowe elementy wystawy. Raczej nie umieszcza się ich wtedy na witrynach, a w środku sklepu. Powinny być dobrane tak, by pasowały do pozostałych manekinów – do abstrakcyjnych dobrze sprawdzą się takie, jak te: https://sklep.moremannequins.pl/ekspozytory-glowy.84. Do realistycznych ekspozytorów również dobrze dobrać pasujące głowy manekinów, jeżeli nie z tej samej kolekcji, to chociaż w podobnym stylu – na przykład półabstrakcyjne, z zarysowanymi elementami twarzy, takimi jak nos, oczy czy usta. Do urządzania sklepu najlepiej zatrudnić osobę, która zna się na visual merchandisingu – da nam to pewność, że wystrój będzie atrakcyjny dla klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here