Jak pokonać ochotę na fast foody?

0
358

Fast – food to niezwykle uzależniający posiłek. Zawiera w sobie mnóstwo soli, tłuszczu i spore ilości węglowodanów. Jedzenie fast – foodów sprawia, że coraz częściej szukamy tych składników w naszym normalnym jedzeniu i coraz częściej sięgamy po tuczącego, opływającego tłustym sosem i zbyt dużo posolonego hamburgera czy kebaba.

Moc wysypiania się

Naukowcy odkryli, że pracownicy, którzy wysypiają się w nocy, wypoczywają, następnego dnia sięgają po dużo zdrowsze posiłki, nawet jeśli doświadczają stresu. Wysypianie się jest niezwykle ważne. Redukuje złe emocje, sprawia, że wstajemy rano wypoczęci, mamy energię do pracy i życia. Mamy wtedy także inne nastawienie, chcemy być lepsi dla otoczenia i dla siebie. Z tego powodu rezygnujemy z niezdrowych posiłków na rzecz zdrowych przekąsek, pełnych witamin i minerałów.

Niedobór snu sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na pokusy. Kiedy wstaniemy rano niewsypani, rozdrażnieni i nagle najdzie nas ochota na hamburgera lub frytki, nie będziemy w stanie dostatecznie się im oprzeć. Niedobór snu to nie tylko jedzenie niezdrowych posiłków. Może on wywoływać wiele problemów w organizmie człowieka, których na pewno wolelibyśmy uniknąć.

Kilka wskazówek, jak przestać jeść fast – foody

Po pierwsze wychodźmy z domu najedzeni. Kiedy wybieramy się do pracy, do szkoły czy na wypad ze znajomymi, najpierw zjedzmy dobry, zdrowy posiłek w domu. Tym sposobem zaspokoimy swój głód i nie będziemy czuli potrzeby, żeby zjeść coś niezdrowego na mieście. Ponadto warto zabrać ze sobą zdrowe przekąski, np.: owoce, domowe batoniki musli czy orzechy.

jak przestać jeść fast – foody

Po drugie, jeśli dopada nas głód na mieście, nie musimy od razu iść do przydrożnego lokalu i zapychać się hamburgerami. Możemy chwilę poszukać, a nuż znajdziemy restaurację z domowymi obiadami, które na pewno są dużo zdrowsze niż śmieciowe fast – foody.

Po trzecie, kiedy czujemy ochotę na pyszne, chrupiące frytki, nie dajmy się jej od razu skusić. Pokombinujmy może z batatami? Wystarczy obrać batata, pokroić go na słupki i upiec w piekarniku z dodatkami ulubionych przypraw. Dodatkiem do nich może okazać się domowy sos na bazie czosnku i jogurtu naturalnego, któremu nikt się nie oprze.

Hamburgery zawsze możemy przyrządzić sami. Wystarczy kupić pełnoziarnistą bułkę, kotlety możemy przyrządzić z mięsa drobiowego, a przy składaniu warto do środka włożyć mnóstwo warzyw. Ten samodzielnie zrobiony hamburger nie tylko będzie smaczny i kolorowy, ale także zdrowy!

Najlepszym sposobem na pokonanie ochoty na fast – fooda jest skorzystanie ze zdrowej, smacznej i zbilansowanej diety, jaką proponuje nam catering dietetyczny Gdynia. 4 lub 5 posiłków dziennie, idealnie dopasowanych do naszego trybu życia i aktywności fizycznej oraz oszczędność czasu to niektóre z wielu zalet korzystania z diety pudełkowej. Wystarczy, że wejdziemy na dietly.pl, gdzie znajduje się baza wszystkich firm cateringowych, podamy interesujące nas parametry, a resztę dietly.pl zrobi za nas. Ta rewelacyjna porównywarki internetowa pomoże na wybrać najlepszą dostępną ofertę!

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here