Rozliczanie podatku - PIT 11

Nowy Rok – nowe podatki. Nie tylko te, które płacimy co miesiąc w formie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych czy przedsiębiorstw, ale rozpoczął się kolejny okres rozliczenia przychodów uzyskanych przez cały ubiegły rok, czyli czas złożenia rocznych zeznać podatkowych.
Osoby uzyskujące przychody z tytułu zatrudnienia otrzymają od pracodawców informację na druku PIT 11. Dokument musi być wysłany do pracownika i do właściwego urzędu skarbowego do końca lutego. W PIT 11 są zapisane dane dotyczące wysokości przychodu, kosztów uzyskania, dochodu oraz zaliczek na poczet rocznego podatku, które pracodawca w naszym imieniu odprowadził do fiskusa. W PIT 11 są również odliczane od dochodu wysokości składek na ubezpieczenie społeczne oraz wysokość składek zdrowotnych, które odlicza się od podatku. Sam PIT 11 nie jest rozliczeniem rocznym – to jedynie zbiór danych na temat przychodów, które należy wykorzystać podczas rozliczania się na właściwym druku.
Jak rozliczyć PIT 11? Czy rok 2019 zmienia coś w sposobie rozliczenia przychodów?
Rok 2019 to początek rewolucji, którą większość krajów Europy ma już dawno za sobą. Tegorocznego rozliczenia podatku za poprzedni rok dokonają za obywateli urzędnicy zatrudnieni w organach skarbowych, a podatnicy tylko sprawdzą, czy dane zawarte w rozliczeniu są prawidłowe. Sprawdzanie rozliczeń będzie się odbywać za pomocą sieci Internet lub osobiście w urzędzie skarbowym. Aby zapoznać się z własnym rozliczeniem podatnik będzie musiał zalogować się na portalu podatkowym poprzez podanie numeru PESEL, NIP oraz danych dotyczących wysokości przychodów za rok 2017, czyli tych które były w poprzednim rozliczeniu rocznym. Gdy prawidłowo wpisane dane potwierdzą uprawnienia do zapoznania się z treścią rozliczenia wyświetli się ono na ekranie. Każdy będzie mógł nanieść swoje poprawki do rozliczenia. To mogą być numery konta KRS, albo darowizny na cele kultu religijnego czy ulgi internetowe. Poprawiony PIT roczny ponownie przechodzi weryfikację fiskusa. Jeśli zgadzamy się z rozliczeniem zaproponowanym przez skarbówkę, to je zatwierdzamy. Jeśli uważamy, że jest nieprawidłowe, to odrzucamy.
Nowy sposób rozliczania podatku nie wyklucza możliwości dokonania tego tak jak do tej pory, czyli składając wypełnione druki w urzędzie skarbowym.

www.prezentbox.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here