Obecnie wiele kancelarii radcowskich to efekt dodatkowej działalności aktywnych na rynku radców prawnych. Poza oferowaniem klientom usług typu reprezentowanie ich interesów na sali sądowej, kancelarie pozwalają zamówić poradę prawną z niemal dowolnej dziedziny. Doradztwo prawne stanowi rozwinięty aspekt w branży i bywa wartościowe dla klientów.
Porady prawne dla każdego
Na początek trzeba zauważyć, że nie każda kancelaria radcowska oferuje doradztwo w tych samych dziedzinach – zależy to od kompetencji pracownika czy pracowników. Każdy radca prawny ma pewną specjalizację i choć może specjalizować się w więcej niż jednej dziedzinie, nie należy oczekiwać, że będzie ekspertem od wszystkiego. Informację o tym, jakie działy prawa mieszczą się w tym zakresie, można przeważnie znaleźć na stronie internetowej kancelarii, ewentualnie należy o to dopytać.
Często do kancelarii przychodzą klienci z bardzo prostymi problemami – nie potrzebują skomplikowanej porady, ale z uwagi na swój brak wiedzy muszą być wręcz prowadzeni za rękę. Bywa, że kancelaria radcowska oferuje takim osobom kompletne wsparcie, włącznie z reprezentacją ich interesów w razie potrzeby w sądzie. Mogą liczyć na zredagowanie potrzebnej dokumentacji oraz na prowadzenie korespondencji z odpowiednimi urzędami. W ten sposób proste poradnictwo przeistacza się w rozbudowaną współpracę z kancelarią.
Odpowiednia forma porady
Dzięki temu, że większość kancelarii radcowskich udostępnia klientom różne kanały kontaktu, mogą oni wybrać właściwy z nich. Pierwsza wizyta bywa przeważnie stacjonarna, ale można równie dobrze umówić się przez telefon/mail i już na tym etapie przekazać najważniejsze informacje. Przyspiesza to pracę radcy prawnego, który może w międzyczasie przygotować się do nowego zadania i zgromadzić odpowiednią literaturę.
Dla wielu klientów znacznie bardziej obiecująca jest rozmowa w cztery oczy, dążą więc do odwiedzin w kancelarii. Nie jest to jednak jedyne wyjście, jeśli weźmie się pod uwagę nowoczesne technologie. Część radców prawnych chętnie korzysta z opcji wideorozmowy, dzięki czemu mogą oni „celować” w klientów mieszkających w innym obszarze miasta czy nawet kraju. Odległość staje się nieważna, liczy się jedynie to, czy sprawa, z którą zgłasza się klient, mieści się w zakresie kompetencji prawnika.